3 תובנות על 3 טעויות שעושים בעלי עסקים בכתיבה שיווקית לעסק שלהם

52821723 - man oh no pop art retro style. the sadness of parting sorrow. bad news. business concept

סדר היום שלך כמו של רוב של  בעלי העסקים כולל כיום גם את לו"ז כתיבת התוכן לאתר או לדף העסק – או לשניהם. לך, כמו לרבים, זהו לו"ז תובעני במיוחד, הדורש יכולת בכתיבה שיווקית, דבר שעד לפני כמה שנים לא היה נחוץ לך בכלל. מהפכת התוכן של גוגל היא שהציבה את האתגר הזה, ולא כבחירה, אלא ככורח, שבלעדיו קידום העסק שלך נדון לכישלון.

(***בנקיטת לשון זכר – הפנייה היא לנשים וגברים****)

בעיה מס' 1 – מחסור בזמן לכתיבה או דחיינות בשל אותו מחסור!!!
התוצאה – כתיבת מאמר או פוסט מתוך לחץץץץץ, ומתוך אותו לחץ גם נטייה לפשרה על איכות התכנים.
בעיה מס' 2 – תוכן שיווקי שאינו איכותי.
התוצאה – תוכן שמבריח לקוחות.

אז הנה, 3 תובנות על 3 טעויות בכתיבה –  להתרעננות ולחשיבה חוזרת על כתיבה שיווקית
ללקוחות שלך, שיעזרו לך "לחזור למסלול" ולשווק את המוצר או השירות שלך
באמצעות תוכן איכותי ובעל ערך:

טעות # 1: אני כותב כול מה שאני יודע על המוצר/שירות שלי

בעולם מתפתח, חדשני ותוסס עם מציאות עסקית שטורפת את קלפיה בערך כל יום, כדאי להיות קצת ספקן. האם באמת אתה עוקב אחרי כל התמורות וההתפתחויות בתחום? יודע up-to date  על כל השינויים? החידושים? המתחרים? בארץ? בחו"ל?
הבעיה:
ברגע שאתה לא מתחדש, התכנים שלך לא מתחדשים והלקוחות שלך – אולי נוטשים (לאתרים עדכניים ומסקרנים).
איך לתקן?
מילת המפתח היא "מחקר". ולא משנה אם העסק שלך הוא בית אופנה, חברת מחשוב, אימון אישי, קליניקה לטיפול ברפואה סינית או מרפאת שיניים. בכל שבוע כדאי לחפש ולרענן את מקורות המידע שלך, לשאוב עוד יידע, עוד רעיון ולו הקטן ביותר, אך כזה שתוכל להעלות לבלוג או לדף העסק בפייסבוק וימצב אותך כאוטוריטה בעיני הלקוחות שלך.

טעות # 2: אני כותב באופן מקצועי ומבוסס יידע

אין ספק שאתה מקצוען בתחומך. אתה מגלה אחריות רבה כלפי הקוראים שלך וכל משפט מבוקר ונמדד. הגישה הזו מצוינת אם אתה מתכתב עם הקולגות שלך – אבל, האם היא גם מתאימה ללקוחות שלך?
הבעיה:
היום, כאשר זמנם של הלקוחות שלך יקר ומדוד, כשה "אין זמן" שולט בחייהם, וכאשר "ציוץ" בטוויטר" הופך לשיחת היום, אף אחד לא יתעכב להתעמק בתוכן מקצועי שהוא מטיבו – מורכב.
איך לתקן?
כתוב ללקוחות שלך בשפה שלהם – שוחח אתם, כתוב פשוט, טבעי, זורם. שפה יומיומית כמו זו של הפוסט שאתה קורא כעת. זו לא שפה נמוכה, אבל זו כן שפה ידידותית ומותאמת, כדי שהקורא שלך לא יתעייף וינטוש כבר אחרי המשפט הראשון.

טעות # 3: אני כותב קצר ולעניין

בעיקרון, לא להלאות את הקורא – זה מצוין. השאלה האם אתה מצליח לסקרן ולגרום לקורא שלך להמשיך ולקרוא ולא מקדש רק את עקרון הכתיבה הממוקדת והעניינית.
הבעיה:
לכתוב קצר וגם מושך, לכתוב עניינית וגם לספר סיפור, לכתוב תוכן רלוונטי ובעל ערך וגם לרתק את הקורא – אלה הפרמטרים שלך לבדיקת התוכן שאתה כותב.
איך לתקן?
כתוב את המידע המקצועי, כך שיהיה לנגד עיניך. עכשיו דמיין לעצמך סיטואציה של שיחה אישית עם הלקוח שלך: מה הוא לא יודע? מה מטריד אותו? מה אתה משיב לו? כתוב את כל אלה, שלב, ערוך, שכתב ותקן.

אודות עין-יה גבע

עין-יה גבע היא מומחית לשיווק באמצעות תוכן, בעלת ניסיון של 25 שנה בכתיבה שיווקית,
עוזרת לבעלי העסקים, בכתיבת תוכן איכותי, אפקטיבי ובעל ערך למינוף השיווק והצלחת העסק שלהם.

השארת תגובה