למה צריך "אסטרטגיית תוכן" ומדוע היא רלוונטית והכרחית גם לבעלי עסקים קטנים?

54429732 - confused businessman look for target in wrong direction.flat design business concept cartoon illustration.

המילה "תוכן" הפכה כבר מזמן למונח שיווקי ולחלק משמעותי במערך השיווק והמכירות של חברות מובילות בעולם כמו גם של בעלי עסקים קטנים. "אסטרטגיית תוכן" הייתה עד לא מכבר נחלתן של חברות גדולות שפיתחו ושכללו את המושג הזה לכלי מכירות יעיל שעובד 24/7. כיום, "אסטרטגיית תוכן" היא מרכיב משמעותי במכונת השיווק גם אצל בעלי עסקים קטנים, שהרי כל מידע על המוצר שלך הוא "תוכן", אבל ה"תוכן" הזה יהיה רלוונטי ובעל ערך לשיווק שלך, רק אם הוא יגיע לקהל היעד שלך.

היכן נמצא קהל היעד הזה?

התשובה לשאלה הזו נמצאת כמובן אצלך.
הדוגמה שלנו היום תהיה יאיר הרפלקסולוג שמתמחה, נניח, בטיפול בסטרס.
יאיר פועל בתחום כבר כמה שנים. מטפל באנשים, וצבר יידע וניסיון.
במקביל ל "שיווק מפה לפה" ו"חבר מביא חבר" הוא צריך למנף את שיווק העסק שלו, ולהגיע לקהלי יעד נוספים.
אנחנו מדברים על "שיווק באמצעות תוכן" כי כל שיווק אחר הוא גם יקר וגם, האמת, הרבה פחות אפקטיבי.
זה המקום לתכנן את אסטרטגיית התוכן שלו (ולא חלילה לירות מהמותן בליסטראת תוכן אחת שתשאיר את קוראיו בציפייה דרוכה ל…שום דבר שיבוא אחריו, כי לא יהיה לו זמן, למשל)…

אז מה תהיה "אסטרטגיית התוכן" של יאיר?
בדרך כלל היא תענה על ארבע שאלות פשטות:
1. מי קהל היעד ששלו? (מי האנשים שאליהם הוא פונה? מה המאפיינים שלהם)?
2. מה התוכן שהוא צריך (תוכן שיבדל, יקדם וימצב אותו כמומחה בתחומו)?
3. היכן לפרסם את התוכן הזה? (רק באתר? בפייסבוק)?
4. וכמעט הכי חשוב: כמה לפרסם או באיזו תדירות?

מי הוא קהל היעד של יאיר:
לפי יאיר, קהל היעד שלו, שסובל מסטרס גבוה, מאופיין באנשי ונשות קריירה מהמעמד הבינוני, תחרותיים, אמביציוזיים, עובדים סביב השעון, אבל גם יוצאים למסעדות, נופשים בחו"ל, ומאוד חשובה להם ההשקעה בילדים.

מה התוכן שיכול להתאים למאפייני קהל היעד הזה?
למשל: הפגת סטרס בטיפול עצמי
* אמצעים שונים לזיהוי ושליטה בסטרס
* סטרס אצל הורים והשפעתו על ילדים
* סטרס זוגי ואיך לשתף פעולה ולהתגבר עליו
* כשהסטרס טס אתכם לחופשה
* רפלקסולוגיה משפחתית

יאיר יכול להקים פורום:  שאלות ותשובות בנושא סטרס ורפלקסולוגיה.
הוא יכול לכתוב טור אישי: הסטרץ' של הסטרס – סיפורים אישיים על סיבות, התמודדויות וניצחונות באמצעות הטיפול הרפלקסולוגי.

למותר לציין, שיש עוד המון רעיונות, שיכולים להתאים ליאיר.

כעת צריך לבחור את ערוצי התקשורת שיהפכו את התוכן האפקטיבי שלו, גם ליעיל – כזה שיגיע לקהל היעד שהגדיר.

למשל:
בלוג מאמרים – זה ה"בייסיק" של כל כתיבה שיווקית. יש אתר, יש עמוד בלוג וכאן הממלכה היא כולה של יאיר.
דף עסק בפייסבוק – ואפשר גם ברשתות אחרות, אבל פייסבוק עדיין שולטתתת.
ניוזלטר שיווקי (דיוור במייל)
וובינר – שהיום הוא כלי שיווקי מעולה לבעלי עסקים קטנים.
התחברות ושת"פ עם בעלי מקצועות משלימים.
סרטון וידיאו
פורטלים בנושאי רפלקסולוגיה
ועוד…

תדירות הפרסום:
מניסיון, הרצון לייצר תדירות גבוהה, הוא לעיתים משוכה שמציבה יותר קושי מתועלת. יאיר, כמו בעלי עסקים קטנים אחרים, צריך להתאים לעצמו את לו"ז הפרסום שהוא יוכל לעמוד בו, אבל לא לוותר על השאיפה למקסם את התדירות הזו כל העת. לו"ז הפרסום יכול להיות יומיומי, שבועי, דו שבועי. השיטה היא לפזר את הפרסום בכל אמצעי המדיה – מה שמקל על התחזוקה ועדיין משאיר את יאיר באור הזרקורים.

מה למדנו?
היכרנו את יאיר ואת השאיפה שלו להתמצב כמומחה בתחום טיפולי ספציפי.
נגענו-טעמנו משהו מיצירת "אסטרטגיית תוכן" עבור בעל עסק קטן (והאמת, גם לחברות גדולות יותר בתהליך רחב וכולל יותר).
והחשוב: התובנה, שללא יצירת "אסטרטגיית תוכן", הדרך תהיה קשה יותר וארוכה יותר עם תוצאות נמוכות יותר.

אודות עין-יה גבע

עין-יה גבע היא מומחית לשיווק באמצעות תוכן, בעלת ניסיון של 25 שנה בכתיבה שיווקית,
עוזרת לבעלי העסקים, בכתיבת תוכן איכותי, אפקטיבי ובעל ערך למינוף השיווק והצלחת העסק שלהם.

השארת תגובה