מה הזכירו לי "המנזרים התלויים" של מטאורה? ואיך כל זה קשור לשיווק באמצעות תוכן?

מטאורה סלעיםמטאורהמטאורה מנזר בסלע

הקיץ בעיצומו, ורבים מבעלי העסקים לקחו לעצמם אף הם שבוע-שבועיים או יותר יותר, לעשות "קאט" ולנקות את הראש בחו"ל. ומה יהיה בינתיים עם השיווק והקידום?
הנה רעיון, איך גם ליהנות מהנופש וגם לנצל אותו לשיווק העסק שלכם.

בטיול האחרון שערכנו לא מכבר  בצפון מערב יוון, הגענו בין היתר, לאזור מטאורה (Meteora) שהוכרז ב-1988 כאתר מוקשת עולמית ויעד ה-must לכל מטייל ביוון. מדובר על צוקי בזלת ענקיים המתנשאים לגובה 400 מ' שהביטוי "נוראי הוד" מתאים לתיאורם. כל מי שעמד למרגלותיהם מכיר את תחושת "אפסות האדם" או "כחגבים היינו" מול הטבע המרומם הזה, שלרגעים הוא גם מעורר יראה (במיוחד לעת ערב, שאז נדמה לרגע שהענקים מספר בראשית חזרו להלך בעולם… ברררר….. ראו תמונה עליונה).

הפלא הגדול של צוקי מטאורה קשור בתופעה נוספת הידועה בשם "המנזרים התלויים". כי הנה מתברר, שדווקא בראשי הצוקים הבלתי אפשריים לכאורה לטיפוס, בחרו נזירים במאה ה-14, שחיפשו מפלט מהעותמאנים אשר פלשו ליוון, מקום בטוח ומוגן לבנות שם את מנזריהם. הם עשו את הבלתי יאומן ובנו את מנזריהם בתוך הסלעים ממש וגם מעליהם. את התכנית הזו הם ביצעו בנחישות והתמדה, צעד-צעד, בעזרת סולמות וחבלים.

את התמונה התחתונה צילמתי בעודי משתאה הכיצד הצליחו הנזירים הללו לשאת חומרי בנייה עד לגובה העצום הזה, לחצוב ולבנות ממש בלב הסלע האימתני הזה?
עדיין לא הייתה לי ממש תשובה.
הצילום המרהיב במרכז שייך לצלם יווני מוכשר בשם Dimashoo – ומעבר להיותו עוצר נשימה ממש, הוא מדגים את רוח האדם ביצירת הלא ייאמן והבלתי אפשרי.
דווקא כאן התחלתי לחשוב איך כל זה מתחבר אל הלקוחות שלי…

עכשיו אתם
 בוודאי שואלים את עצמכם מה עושים "המנזרים התלויים", מרהיבים ככל שיהיו,  באתר ל"שיווק באמצעות תוכן"? ואני אשאל אתכם, מה אפשר ללמוד מנחישותם של הנזירים הנועזים של מטאורה?

שאפשר לחצוב מילים מהסלע?
טוב, לא כל אחד הוא משה, שהאלוהים מלמעלה מתווה את דרכו וגם עוזר לו – להוציא מים מהסלע (ואנחנו בכלל זקוקים למילים).
כן אפשר ללמוד, שהצבת מטרה ובניית אסטרטגיה הן הדרך הבטוחה להצליח ולכבוש יעדים – גם בגובה 400 מ' וגם בכתיבת תוכן לאתר שלכם. שהרי, ברגעים מסוימים כאשר חסר לכם תוכן חדש לאתר, ואתם שוברים את הראש מה, מה עוד לכתוב?
ברגעים אלה, גם האתר שלכם הופך ל"סלע מטאורי" ענק ומפחיד שה"טיפוס" עליו בלתי אפשרי.

הייתכן שכך ממש חשו בתחילה הנזירים ממטאורה? מה יעשו? איך יוכלו לבנות מנזרים בראשי הצוקים?
אבל הם גם ידעו שאין להם ברירה, ושרק מיקום גבוה יוכלו לקיים את אמונתם ולממש את יעדיהם לשנים רבות.
מהנקודה הזו – שום דבר לא היה עוד בלתי אפשרי. עובדה.
קוראים לזה – הצלחה.

אז מה למדנו?
בכל מקצוע, בכל תחום, יש לנו ה"סולמות" וה"חבלים" שלנו.
הגדרת המטרה והנחישות הן שדוחפות לעשייה ולהצלחה.
כעת מה שצריך הוא תכנית פעולה – בדיוק כמו זו שתכננו הנזירים במאה ה-14 ואשר הובילה אותם לכבוש את הצוקים.
כך בדיוק עובד "שיווק באמצעות תוכן" – בניית אסטרטגית תוכן מדורגת, ממוקדת, תכנית עבודה שמייצרת תוכן לאתר שלכם,
צעד-אחר-צעד.

הנה, איך טיול אחד לאתר יפהפה בתוספת קצת דמיון ויצירתיות, יכולים לבנות לכם אייטם שלם לכתיבה השיווקית שלכם ולשמירת הקשר עם הלקוחות גם כשאתם מטיילים בחו"ל. שתפו אותם בחוויה שלכם, בחרו כזו שממנה אפשר לגזור תובנות מקצועיות ו…פשוט כתבו להם. הם ישמחו לשמוע מכם, ליהנות מהצילומים שלכם וגם ללמוד עוד משהו שיועיל להם וימצב אתכם כמקצוענים בתחום.

                            

 

אודות עין-יה גבע

עין-יה גבע היא מומחית לשיווק באמצעות תוכן, בעלת ניסיון של 25 שנה בכתיבה שיווקית,
עוזרת לבעלי העסקים, בכתיבת תוכן איכותי, אפקטיבי ובעל ערך למינוף השיווק והצלחת העסק שלהם.

השארת תגובה