אז מהו הקול האותנטי שלך(3) ומדוע השימוש ב"כינויי הגוף" הוא קריטי למערכת היחסים הנפתחת בינך לבין הלקוחות שלך?

הקול האותנטי 3

הסדרה הנוכחית על הקול השיווקי האותנטי שלך, החזירה אותי לרגע לימי האוניברסיטה שלי – החוג ללשון עברית. איפה-איפה הם ימי התום ההם, טרום עידן המחשב, האינטרנט ומהפכת התוכן…אבל הנה, גיליתי שדווקא הסדרה הזו מחדדת פתאום את הכללים הבסיסיים של השפה, כינויי הגוף, למשל שהם, כמסתבר, לא רק חשובים אלא אפילו קריטיים כיום בכתיבה השיווקית

למשל, הבחירה שלך ב'כינויי הגוף' –  אל מי מכוון הטקסט שלך? לגברים? לנשים?
ואיך לפנות? בגוף שני יחיד? כמו שאני פונה כעת 'אליך'? או אולי לכתוב בגוף שני רבים – 'אליכם'? רגע… אבל יש לך גם לקוחות נשים…

אז איך לכתוב?!
עברית קשה שפה?
לא נורא, כי הנה כבר מגיע הטיפ שלי:
תמיד-תמיד עדיף לבצע את הפנייה בגוף שני יחיד/ה – לדבר 'אליך' 'אתך' וכו' – כל כינויי הגוף ומילות היחס שבכתיב חסר הניקוד מתאימות גם לזכר וגם לנקבה. בתודעת הקורא שלך נחרתת הפנייה הישירה אליו (או אליה) וכך היא הופכת את הפוסט שלך לדיאלוג אישי ביניכם. היא יוצרת אינטימיות ותחושה של קרבה ותמיכה.
אגב, גם פנייה בגוף שני רבים היא לגיטימית, אם כי פחות ישירה ואינטימית.

רוצה לדעת עוד?
כאן באתר "טופ תוכן" אפשר לקבל הרבה עצות טובות ותמיכה בכתיבה השיווקית שלך. בנוסף, אפשר גם לקבל ממני כאן ועכשיו את "מדריך הבזק לכתיבת ניוזלטר שיווקי": https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=45378-11654159472-7131

 

אודות עין-יה גבע

עין-יה גבע היא מומחית לשיווק באמצעות תוכן, בעלת ניסיון של 25 שנה בכתיבה שיווקית,
עוזרת לבעלי העסקים, בכתיבת תוכן איכותי, אפקטיבי ובעל ערך למינוף השיווק והצלחת העסק שלהם.

השארת תגובה