איך בונים מסר שיווקי מנצח ומהם שלושת העוגנים לזיהוי ומיקוד המסרים שלכם?

איך לייצר מסר

המסר הוא היסוד, הבסיס וגם עמוד השדרה של הכתיבה השיווקית. המסר מבטא את היכולת שלנו לחבר אלינו את הלקוח, לגרום לו ליצור קשר, לבצע רישום או קנייה – בעצם, לממש את כל מה שרצינו ממנו. אלא שהמסר הוא יצור חמקמק… אז איך בונים מסר שיווקי מנצח?

היא סיימה לא מזמן את לימודי התואר שלה. כמובן בהצטיינות. תמיד חרוצה, יסודית, מוכשרת. ללא שהייה, כמובן, הקימה אתר עסק ואו-טו-טו גם דף עסק בפייסבוק. יש לה המון "חומרים" והיא יודעת ללוש מילים (תמיד הצטיינה בכתיבה). בדמיון שלה ראתה את האתר עולה לרשת צ'יק-צ'ק… תוך שבוע-שבועיים – גג.
בטלפון שמעתי קול נעים של אישה אינטליגנטית, רק קצת חנוקה מדמעות: "המסרים", היא אמרה, "המסרים האלה, אני פשוט הולכת אתם לאיבוד. כבר שבועיים כותבת ומוחקת… לא מאמינה שאני פשוט תקועה"…
אחרי שהרגעתי אותה, והבטחתי לה שביחד נגדיר ונכתוב את כל המסרים, עצרתי לרגע לחשוב: איך מרכיב חשוב בכתיבה השיווקית כמו ה"מסר", הופך אצל בעלי עסקים לסוג של צופן, לכספת חתומה ונעולה שצריך לפצח את הקוד שלה? ואיך באמת עושים את זה? איך מזהים, איך ממקדים ובאיזו דרך כותבים את המסרים החשובים לעסק שלכם?

אז מהו בעצם המסר?
באופן מעשי ותכליתי הוא היסוד, הבסיס וגם עמוד השדרה של הכתיבה השיווקית. המסר מבטא את היכולת שלנו להביא אלינו את הלקוח, לגרום לו ליצור קשר, לבצע רישום או קנייה – בעצם, לממש את כל מה שרצינו ממנו.
אלא שהמסר הוא יצור חמקמק.
הוא לא אוהב להופיע בקדמת הבמה ולצעוק בקולי קולות. הוא יודע שזה ממש, אבל ממש לא יעיל.

אז מה כן?
הוא יודע להשתלב היטב בנפתולי הטקסט שלכם, ושם, להבהיק ולנצנץ במקומות הנכונים.
ככה הוא לוכד את עינו ואת ליבו של הקורא שלכם.
הוא לא סתם פולש לטקסט, אלא משתלב בו והוא עושה זאת בתחכום ובהרמוניה מופלאה. הוא עדין, הוא אמפטי ומבין, הוא נוח ונגיש, לכן, הוא הדלת הפתוחה שלכם, המקרב אליכם לקוחות.
בשפה המקצועית נגיד שהוא "מסר שיווקי מנצח".

אז מה בעצם אנחנו צריכים כדי לייצר מסר נהדר שכזה?
הנה כמה כללים וכלים באמת-באמת פשוטים שיקלו עליכם בכתיבת המסר:

1. הגדירו: מי קהל היעד שלכם – מיהו הלקוח הפוטנציאלי שלכם?
(טיפ: העלו בדמיונכם לקוח או לקוחה מייצגים והגדירו אותו/ה).
2. בדקו: מה הכי מציק ללקוח שלכם? עם מה הוא לא מתמודד?
3. כתבו: איך אתם יכולים לעזור לו/לה?

למעשה, יצרתם כרגע את שלושת העוגנים לזיהוי ומיקוד המסר או המסרים שלכם.
אם המשולש קהל-יעד – בעיה – עזרה קיים בתודעתכם, מכאן הדרך קצרה.

אבל, עין-יה, מה עוד צריך?
שאלה טובה!
תמיד צריך עוד משהו.
הלקוח שלכם, למשל, מחפש גורם מקצועי שיוכל לסמוך עליו, נכון? ואיך הוא ידע שזה ממש, אבל ממש אתם? הוא צריך לדעת שאתם ה"אוטוריטה" בתחום. תוכלו לקרוא ולקבל כמה עצות טובות על יצירת אוטוריטה ממש פה בבלוג:
http://top-tochen.co.il/archives/4379

או. קיי. אבל איך "ינצנץ ויבהיק" המסר שלנו בטקסט וילכוד את ליבו של הקורא?
שילוב המסרים בטקסט שלכם – זוהי אמנות הכתיבה השיווקית. ההצעה שלי, תמיד, היא לספר את הסיפור שלכם לקורא. כתבו על המוצר, על העסק, על הטיפול המיוחד שאתם מעניקים, ושלבו את המסרים באופן אינהרנטי בטקסט.
כן, זו גם טכניקה, אבל ככל שתרבו ותכתבו, כך הטכניקה הזו תהפוך לחלק מתהליך הכתיבה.
כדי להטמיע את המסר החשוב שלכם, בתודעת הקורא, כדאי שהוא יופיע בטקסט יותר מפעם. גם כאן, הניסיון מלמד כי ככל שכותבים וכותבים עוד, כך תהליך הכתיבה מטייב את עצמו והיכולת שלכם לכתוב את אותו מסר בצורות ואופנים שונים, הולכת ומשתפרת.
לא לשכוח שהמסרים שלכם צריכים להישען על עובדות. בשוק תחרותי, הלקוחות שלכם מצפים להוכחת אמינות ומקצועיות.

אודות עין-יה גבע

עין-יה גבע היא מומחית לשיווק באמצעות תוכן, בעלת ניסיון של 25 שנה בכתיבה שיווקית,
עוזרת לבעלי העסקים, בכתיבת תוכן איכותי, אפקטיבי ובעל ערך למינוף השיווק והצלחת העסק שלהם.

השארת תגובה