4 כללי זהב להידוק הקשר עם הלקוחות באמצעות תוכן

                                     כלל זהב # 1: ניסוח ברור וחד של התוכן שלכם

post15
מה מניע אתכם לקרוא, להגיב או לשתף תוכן מסוים? הסבירות היא שהכותב הצליח לנסח, לחדד ולמקד היטב נושא – שריתק אתכם. בדיוק בשל כך, מאמר או פוסט שאתם כותבים, צריך להבהיר את מה שאתם מנסים לומר. האם זה נשמע ברור מאליו?


פוסטים רבים בפייסבוק ובבלוג האישי, נכשלים בדיוק בנקודה הזו. כאשר ההתוכן שלכם אינו ברור, הקוראים שלכם אינם יכולים להבין – מה אתם מתכוונים בעצם לומר? במצב הזה, הם מאבדים כל מוטיבציה להמשיך, להגיב או לשתף את התוכן שלכם.

אז איך לכתוב תוכן חד וממוקד בפוסט?
איך לנסח בכמה משפטים בהירים וברורים את המסר שאתם רוצה להעביר – ולא לאבד את הקוראים שלכם?
פוסטים רבים בפייסבוק ובבלוג האישי, נכשלים בדיוק בנקודה הזו.
כשהתוכן שלכם אינו ברור, הקוראים שלכם אינם יכולים להבין – מה אתם מתכוונים בעצם לומר? במצב הזה, הם מאבדים כל מוטיבציה להמשיך, להגיב או לשתף את התוכן שלכם.
אז איך לכתוב תוכן חד וממוקד בפוסט? איך לנסח בכמה משפטים בהירים וברורים את המסר שאתם רוצה להעביר – ולא לאבד את הקוראים שלכם? על כל אלה ועוד – בהמשך….

 

כלל זהב # 2: הכותרת ש"הפילה" אותי

post16
הנושא שלכם צריך להופיע כבר בכותרת. הכותרת מספקת לקוראים שלכם טעימה ראשונה מהתוכן, במיוחד אם תבזקו עליה תבלין מעורר סקרנות, שיהפוך אותה ל"כותרת-עוצרת" עם טעם של צ'ילי חריף ורצון לטרוף את תבשיל המלל שלכם…

ובמילים רגועות יותר: הכותרת מספרת לי כל מה שאני צריכה לדעת, כדי שיהיו לי מוטיבציה ורצון מידיים לקרוא את המאמר או הפוסט שלכם. זכרו, כותרת חלשה היא, איך אומרים, "על הפנים", "דרדלה" – משקפת איזו עליבות, במקום להיות "תותחית-על" ו"להעיף" את הקורא כבר במילה הראשונה.
כותרת חזקה – היא כותרת מושכת! כותרת מושכת – היא כותרת לוכדת! כזו ש"מפילה" את הקורא "על ההתחלה"! היא מסקרנת "לאללה" ומניעה לקריאה.
אני מניחה בזהירות ששמתם לב למגוון מילות הסלנג שהשתבצו להן כאן בנוחיות רבה (ובלי ממש לבקש את רשותי) אך באופן אינהרנטי מופלא.
זה סוד קסמה של השפה שמחברת בין רבדים וסגנונות וכך נותנת ביטוי לחיים שמעבר לשפה. מילת סלנג בכותרת, למשל, בהחלט תסקרן ותמשוך את הקוראים שלכם, להמשיך, לקרוא ולהתקשר אליכם.

 

כלל זהב # 3: "חרדת נטישה" – כבר בפסקה הראשונה?

post17
הפתיח או פסקת הפתיחה שלכם, צריכים להעביר את הרעיון הבסיסי של הפוסט או המאמר שכתבתם. אל תשאירו את הקורא שלכם תוהה ובוהה, עיניו מתרוצצות בין השורות, בבקשו להבין: 'רגע, מה היא רוצה ממני'? או 'מה היא הולכת להגיד'?

אז פשוט להציג ומיד את הרעיון המרכזי, ובהמשך – לפתח אותו. זה המקום לציין שפתיחה ארוכה, איך נגיד, לא ממש משכנעת.
כי מה? באתם לעייף את הקורא? להתיש אותו עוד לפני שהבין בכלל מה אתם מתכונים לומר?
לא, לא יעיל בכלל.
אתם עלולים פשוט לאבד אותו – בדרך כלל, לטובת המתחרה, שאליו הוא עובר בהקלקה קלילה (ו'מה זה' מעצבנת) ותוך נטישת הפוסט שלכם כבר בתחילתו. באסה!
אז, שימו לב להיקף המילים בפוסט וכתבו פסקת פתיח קצרה, עניינית וממוקדת ברעיון המרכזי שלכם.

 

כלל זהב # 4 : מתווה ומבנה – ואיך "נותנים גז" לפוסט?

 

post18
מבנה הפוסט או המאמר שלך, צריך לתמוך את הרעיון המרכזי. ברור שהתיאור הזה לא נהיר למי שכתיבה אינה עיסוקו. אבל בשביל זה אנחנו פה. להבהיר, להסביר ללמד.

אז למה הכוונה?

נחדד כאן 2 מושגים כשהם באים בהקשר לכתיבת פוסט או מאמר:
"מתווה" = תכנית, סקיצה רעיונית של המאמר ו-"מבנה" = צורה או סדר הדברים במאמר.
כמובן, צריך קודם כל ליצור מתווה למאמר או לפוסט, כזה המנמק, מוכיח ומסביר את הרעיון המרכזי שהעלית. כי גם מאמר וגם פוסט אינם יכולים להיות אוסף מקרי של מחשבות או הרהורים שצצו לך בעת הכתיבה (וייתכן גם מתוך הלחץ לכתוב!). הם סדרה של רעיונות קוהרנטיים, התומכים ומבססים את רעיון המרכזי בטקסט שלך.
מבנה המאמר צריך לתמוך את המתווה שהכנת.
לכן, הוא צריך להיות בנוי בסדר הגיוני, רציף וממוקד וגם – נעים לעין חזותית, כך שבסך הכול ימשוך ויקל על הקריאה.

רוצה לדעת עוד על כתיבת פוסט או מאמר?
בבלוג 'קפסולת התוכן' – בהקלקה ממש  כאן  אפשר לקבל עוד כלים שימושיים ועצות חכמות לכתיבת מאמר או פוסט.

אודות עין-יה גבע

עין-יה גבע היא מומחית לשיווק באמצעות תוכן, בעלת ניסיון של 25 שנה בכתיבה שיווקית,
עוזרת לבעלי העסקים, בכתיבת תוכן איכותי, אפקטיבי ובעל ערך למינוף השיווק והצלחת העסק שלהם.

השארת תגובה