4 טעויות שעושים בעלי עסקים בשיווק תוכן

הצורך לספק מידע בעל ערך לקהל-היעד שלך חשוב היום יותר מאי פעם. ולמה?
כי לא רק ארגונים וחברות גדולות משקיעים היום בתוכן, אלא גם בעלי עסקים כמוך. אין ספק – לבדל את עצמך היום, הופך לתהליך מאתגר יותר ויותר. לקרוא מה שהמתחרים כותבים, זה קצת מייאש לעתים, נכון? לפעמים, נדמה לך שרק לפני שבוע כתבת בעצמך את אותו הדבר… אז אומרים ש"התוכן הוא המלך" אבל מה אם המלך לא עובד בשבילך?
כדי לא ליפול במהמורה הזו, נבחן כאן השבוע כמה טעויות בשיווק תוכן ואיך לתקן אותן.

טעות בשיווק תוכן # 1 – פנייה לקהל הלא נכון

טעות בשיווק תוכן # 1 - פנייה לקהל הלא נכוןהשקעת זמן רב בפיתוח וקידום התוכן האיכותי שלך. לשמחתך הרבה, יש תנועה מוגברת באתר שלך. עם זאת, כדאי לשים לב לכמה "אורות אדומים". למשל, גילית שרוב הגולשים בילו באתר שלך רק כמה שניות ויצאו. מדד אחוז המבקרים מראה לך שרובם לא לחצו על שום קישור. גם שיעורי המרת הטופס שלך נמוכים. כל המדדים האלה עשויים להוביל אותך למסקנה שייתכן כי הפנייה שלך היא לקהל יעד לא נכון.
אז איך לתקן?
ראשית, לעולם לא לייצר תוכן בכמה דקות או ברגע האחרון שנותר לך. לא לפרסם תוכן, רק כדי שאפשר יהיה לסמן V על המטלה הזו. במקום זאת, כדאי להתמקד במטרה אחת-איכותית בתוכן שלך, ועוד לפני כן, להכין לוח זמנים לכתיבת תוכן. שנית, כדאי לפקוח עין על מקורות ההפניה והקישורים הנכנסים שלך. הם יכולים לספק לך כמה תובנות על האינטרסים של הקהל שלך. שלישית, לקבל משוב מקהל הקוראים שלך, כדי לגלות איזה סוג של תוכן הם מוצאים כבעל ערך רב ביותר. אפשר לשקול גם להעלות סקר מהיר באתר שלך.

טעות שיווק תוכן # 2 – להסתמך על תקווה כאסטרטגיה בשיווק התוכן שלך

טעות שיווק תוכן # 2 - להסתמך על תקווה כאסטרטגיה בשיווק התוכן שלךזה המקום לבחון עד כמה במאמצי שיווק התוכן שלך יש מקום להשפעות מאינטואיציה, אכזבה, תקווה או עצה ממישהו (ששילם יפה עבור המוצר, השירות או הטיפול שהענקת לו). כל אלה קורים בדרך כלל כשנתוני העסק שלך, איך לומר, עדיין לא הכי טובים. לכן, אוזנך כרויה לכל עצה וההשפעה של עצות כאלה גורמת לעתים – לעוד יותר דאגה.
אז איך לתקן?
ראשית, לא צריך להכניס שינוי או לוותר על משהו שעשית רק בגלל איזו דעה ששמעת או איזו העדפה אישית של מישהו. כל אלה פשוט אינם תחליף לאסטרטגיית תוכן שיווקי, יעילה ואפקטיבית. על פי דו"ח CM – המכון לתוכן שיווקי, לשנת 2015, רק ל- 27% מהמשווקים יש אסטרטגית תוכן מעוגנת בתכנית העסקית שלהם. שלא במפתיע, בעלי עסקים שיש להם אסטרטגית תוכן, דיווחו על יעילות ושיפור משמעותיים בתוצאות השיווק שלהם. השאיפה להצליח תלויה, אפוא, לא בתקוות ותחושות בטן, אלא בהשקעה נכונה בפיתוח אסטרטגית תוכן שיווקי שתקפיץ את העסק שלך.

טעות שיווק תוכן # 3 – להיכשל לאט מדי (!)

טעות שיווק תוכן # 3 - להיכשל לאט מדי (!)אחת הטעויות הקריטיות ביותר שאפשר לעשות עם שיווק התוכן שלך הוא לא להיכשל מספיק מהר(???).
זה אולי נשמע מוזר, שכן, באופן אידאלי, יש לבצע את אסטרטגית התוכן השיווקי שלך והכול הולך לפי התכנית, אבל האמת היא שזה לא סביר.
במהלך הדרך, יש גם שינויים ואולי אף סיכונים שלא היו בראשיתה, אבל אם לא נעצרים לבדוק, אלא הולכים באופן עיוור אחרי התכנית, קיים סיכון לכישלון.
בעלי עסקים ואנשי שיווק חוששים שעל ידי שינוי הם עלולים להיתפס – גם בעיני עצמם – כלא מקצועיים, ולכן, נרתעים משינוי. התהליך הזה אורך זמן, שבסופו יכולה להתגלות הטעות הגדולה: המטרה לא הושגה.
אז איך לתקן?
יש לקיים בחינה מתמדת של הדיוק והרלוונטיות של התוכן שנקבע בעת שהחלטת על האסטרטגיה, ולעקוב אחריהם כל העת. כדאי גם לבדוק את המדדים שלך בגוגל אנליטיקס ולדון מה לעשות.

טעות שיווק תוכן # 4 – לקבוע מטרות שגויות

טעות שיווק תוכן # 4 - לקבוע מטרות שגויותהגדרת מטרות היא אחריות גדולה, כיוון שהיא משפיעה לחלוטין על שיווק העסק שלך. לכן, יש חשיבות עליונה לזיהוי מטרות נכונות, בעיקר אצל בעלי עסקים קטנים.
למה הכוונה?
להתמקד, למשל, במדידה של נתוני גלישה כמטרה עסקית היא שגיאה נפוצה. מספר הגולשים הוא לא מטרה עסקית בפני עצמה – הוא אולי אחד מהיעדים למדוד פעילות מסוימת.
באופן כזה, לבלוג מאמרים, למשל, יש ערך עצום, בלי קשר לכמות הכניסות, אלא בהיבט של השירות לקהל היעד, החיבור אליו, הנראות של העסק בעיני קהל היעד וההערכה שהוא מקבל – כל אלה, בתהליך ולאורך זמן יתנו גם תוצאות. אז איך לתקן?
על מנת ליצור אסטרטגית תוכן יעילה ואפקטיבית, צריך להתחיל בהגדרת המטרות העסקיות, לקבוע את היעדים להשגתן ובהתאם את אסטרטגיית השיווק באמצעות תוכן. זו צריכה להיבחן באופן מתמיד, בכל פעם מחדש, כדי לבדוק, האם היא תואמת ומקדמת את צרכי העסק שלך.

נהניתם? הפקתם תועלת? שתפו עם חברים.
מעוניינים בתוכן שיווקי לעסק שלכם? לחצו כאן
וגם קבלו ממני במתנה את מדריך הבזק לכתיבת ניוזלטר:
https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=45378-11654159472-7131

אודות עין-יה גבע

עין-יה גבע היא מומחית לשיווק באמצעות תוכן, בעלת ניסיון של 25 שנה בכתיבה שיווקית,
עוזרת לבעלי העסקים, בכתיבת תוכן איכותי, אפקטיבי ובעל ערך למינוף השיווק והצלחת העסק שלהם.

השארת תגובה