5 טיפים שימושיים לשיווק תוכן לקליניקות – מי מכיר את האיש שבקיר

לא, לא באנו לדבר היום על השיר הבלתי נשכח של שמעון ישראלי, אלא להשתמש באסוציאציות שהוא מעורר – סקרנות! אי וודאות!! מתח!!!…כשפציינט מחליט לבחור בקליניקה לצורך טיפול רפואי לו הוא זקוק, הוא עובר את חווית "האיש שבקיר": חששות, לחץ ואי הוודאות, לא רק מהטיפול עצמו, אלא גם מהצוות הרפואי שיבצע אותו. ונניח שקיבל המלצה מחברים? חלקית – הוא השתכנע, ועדיין קיים הצורך לעוד מידע שיבסס את ההמלצה ויהפוך אותה לבחירה שלו, להחלטה ליצור קשר ולתאם תור. לא לשכוח שהפציינט שלנו כבר "חרש" את האינטרנט בבקשו מידע, וכמובן גלש באתר הקליניקה.
אז מה כדאי שיהיה באתר הקליניקה שלכם, כדי שהפציינט שלנו יקרא ומיד יתקשר כדי לתאם תור?

 

טיפ שימושי # 1 לתוכן שיווקי לקליניקה: ספרו את הסיפור של הקליניקה שלכם
לא משנה במה הקליניקה שלכם מתמחה, וממש לא משנה עד כמה היא גדולה, בינונית ואפילו קטנה. כאשר הקמתם אותה, בוודאי התרגשתם, ועד היום, זה ה"בייבי שלכם". גם אם חלפו שנים, חשוב שתשתפו את הפציינט הפוטנציאלי בחוויה הזו, ספרו לו על כך, כתבו מדוע הקמתם את הקליניקה? מהם הערכים שלכם, כיחידים, כצוות? איך אתם עוזרים לאנשים? כיצד אתם שומרים על הפציינטים שלכם? מה הייעוד שלכם בהקשר אליהם?
את החיבור הראשון עם הפציינט הפוטנציאלי, אתם יוצרים כשהטקסט שלכם מעורר אמון וביטחון.
כל פציינט שואף בסופו של דבר, להיחלץ מחוויית "האיש שבקיר" אל המקום החם שיעניק לו הגנה. "הסיפור שלכם" יכול על כן להיות הסיבה שהפציינט שלנו יבחר דווקא בכם – על פני המתחרים.

טיפ שימושי # 2: העניקו לקליניקה שלכם ממד ונראות אנושיים

טיפ שימושי # 2: העניקו לקליניקה שלכם ממד ונראות אנושיים
שאלו את עצמכם, מה הפציינט הפוטנציאלי מחפש, מעבר למידע הטכני על מומחיות אנשי הצוות של הקליניקה וניסיונם המקצועי? מה הוא רוצה לראות מעבר לחלוק הלבן, לחללים המצוחצחים ולמכשור המתקדם?
הוא מחפש לראות משהו יותר אישי-אנושי-פנימי. ולא אמרנו שזה פשוט, אבל אין ספק שכשזה קיים – זה הרבה יותר אטרקטיבי. הפציינט הפוטנציאלי רוצה לראות באתר הקליניקה שלכם אנשים שמטרתם העיקרית היא לעזור לאחרים. התוכן שלכם יכול ליצור את ההבדל בין המענה לצורך הזה שלו, לבין התרשמות שלילית, מאיזה תאגיד שמקבל חולים כדי להגדיל את ההכנסות והרווח.
אז איך עושים את זה?
תנו לצוות המקצועי לדבר. אפשרו לכל אחד מהם לספר על עצמו, על ההתמחות שלו, על הקשר שלו עם הפציינטים. תנו לאנשי הצוות לספר מהיכן הגיעו ועל ההצלחות שלהם. כמובן, אל תוותרו על צילומים איכותיים של עובדי הקליניקה. בעבר נשאלתי על צילומי וידאו – בהחלט מומלץ, רק בדקו את היכולת של כל אחד למצות את המיטב שבו בטכנולוגיה הזו. לא לכל אחד היא מתאימה.

 טיפ שימושי # 3: איך לייצר תוכן מהשאלות של המטופלים?

 טיפ שימושי # 3: איך לייצר תוכן מהשאלות של המטופלים?
כמו רוב בעלי המקצוע, המומחים בתחומם, גם אתם עסוקים בתכנון הלו"ז שלכם, קביעת תורים, טיפולים, ניהול ותחזוק הקליניקה. המעגל היומיומי הזה, לא מאפשר לכם לעצור לרגע, ולחשוב: מה באמת מטריד את המטופלים שלכם? איזה שאלות יש להם שלא שאלו אתכם, כי לא זכרו או כי דחו ושכחו? ומה אתם לא שאלתם אותם?
ולמה זה חשוב?
תתפלאו, אבל, מעבר להעמקת ההיכרות עם המטופלים, דווקא השאלות שלהם יכולות להיות בסיס מצוין ליצירת תוכן לאתר או לדף העסק שלכם. כי, בינינו, כתיבת תוכן היא כמו יבלת שלוחצת בדיוק בנקודה הכואבת של ה"אין לי זמן" שלכם… ואין פלא, אתם הרי מג'נגלים ללא הרף בין הבית, הילדים והעסק. אז מתי בדיוק תמצאו זמן לכתוב?
אז אנחנו כאן לעזור קצת. למשל, חפשו את השאלות של המטופלים שלכם בגוגל. נניח שאתם מטפלים בבעיות עור – הקליקו "איך להיפטר מאקנה" ותגלו עוד תתי-שאלות בנושא שיתנו לכם עוד מידע ועוד הרחבה על מה מציק לאנשים. אלה יעזרו לכם לייצר תוכן שוטף, רלוונטי ובעל ערך עבור המטופלים שלכם.
ואם עדיין לא פתחתם "בלוג מאמרים" באתר שלכם – זו גם יכולה להיות התחלה נהדרת!

טיפ שימושי # 4: איך לפתח נוכחות פעילה במדיה החברתיות

טיפ שימושי # 4: איך לפתח נוכחות פעילה במדיה החברתיות

41 אחוזים מהגולשים ברשת טוענים שהמדיה החברתית תשפיע על בחירתם ברופא, בקליניקה או במטפל ספציפי. אם אתם לא ממש פעילים בערוצי המדיה החברתית, אתם עלולים להחמיץ לעיתים קרובות את האינטראקציה עם חלק גדול מהמטופלים הפוטנציאליים שלכם.
הקפדה על נוכחות אקטיבית במדיה החברתית תאפשר לכם לראות מה קהל היעד שלכם אומר על המותג שלכם. אולי הם שולחים שאלות? אם כן, כדאי לוודא שאתם משיבים להם. אולי הם שולחים תלונות, על זמן ההמתנה, למשל? אם יש תלונות, חשוב שתענינה.
כמו שאתם יכולים לפתח את הנוכחות שלכם במדיה החברתית, כך המטופלים שלכם יכולים להיות חלק פעיל בפרסום על ה"קיר" שלכם, לצייץ לכם או לשתף את הודעותיכם עם החברים שלהם.
כך, למעשה, המטופלים יכולים לתמוך את פעילות המדיה החברתית שלכם.
כל אלה, תלויים כמובן במגוון התכנים שתייצרו, בתדירות שלהם, בעצות המועילות שתעניקו למטופלים שלכם ובסיפורי הקליניקה שלכם, שבוודאי מתרחשים, יום ביומו, וצריך רק לדלות ולכתוב אותם.
כל אלה, ייבנו את הנראות המקצועית של הקליניקה ואת המוניטין האישי שלכם.

טיפ שימושי # 5: ולא לשכוח את המובייל!
טיפ שימושי # 5: ולא לשכוח את המובייל!

הידעתם שלמעלה מ-50% מהישראלים כבר גולשים באינטרנט דרך טלפונים ניידים? כבר ב-2014 74% מהחברות בישראל העלו פרסומים במובייל. כל זה בלי להביא בחשבון את הנתון העולמי של מיליארדי גולשים במובייל. האמריקאים מבלים 60% מזמן האינטרנט שלהם, בגלישה במכשירים הניידים. אם חשבתם שמדובר בנוער וצעירים, כדאי שתדעו כי קרוב ל-80% משתמשי האינטרנט הגולשים בעיקר בנייד הם גילאי 55+.
האם אתר האינטרנט שלכם הוא ידידותי למשתמשים בטלפון נייד (Mobile-Friendly)? אם לא, זה צריך להיות הצעד הראשון שתעשו לשיפור הנראות שלו. בשל עדכון האלגוריתם החדש של גוגל, אתרים שאינם מותאמים לנייד "נענשו" בתוצאות החיפוש האורגניות. מעבר לכך, חשוב לספק לגולשים שלכם חוויה אופטימלית של צפייה, גלילה, ניווט תוכן ואינטראקציה עם האתר שלכם בכל המכשירים: במחשבים שולחניים, טאבלטים וניידים.
הביאו בחשבון, שכיום, רוב המטופלים הפוטנציאליים רואים אתכם בנייד שלהם ונוחות הגלישה שלהם תקבע כמה זמן יישארו באתר לפני שיעברו למתחרים (4-7שניות). כאשר מדובר בקליניקה שלכם, חשוב, למשל, למקם מספרי טלפון וחירום או קו-חם במקום בולט בדף. גם לגבי הבלוג, חשוב לייצר פורמט ידידותי, על פני נתחי תוכן ארוכים – פורמט נייד ידידותי המציג רשימה של הפוסטים האחרונים בבלוג, קטעים קצרים של כל אחד, וקישור ל"קראו עוד". כשזה מגיע לנייד, פחות גלילה – יותר קריאה.
שיווק באמצעות תוכן יכול לעיתים להרתיע, ועל פניו מצריך זמן השקעה לא מועט. עם זאת, יש הרבה דרכים לספר את הסיפור של הקליניקה שלכם.
חמושים בחמשת טיפים שקיבלתם, יש לכם התחלה מצוינת לתוכן איכותי ובעל ערך למיצוב הקליניקה שלכם בשוק התחרותי של שירותי הבריאות.

רוצים לדעת עוד?  מעוניינים בתוכן שיווקי לעסק שלכם? לחצו כאן

אודות עין-יה גבע

עין-יה גבע היא מומחית לשיווק באמצעות תוכן, בעלת ניסיון של 25 שנה בכתיבה שיווקית,
עוזרת לבעלי העסקים, בכתיבת תוכן איכותי, אפקטיבי ובעל ערך למינוף השיווק והצלחת העסק שלהם.

השארת תגובה