3 כללי בסיס לבניית אסטרטגיית תוכן בריאותי מנצחת!

בעקבות פרסום "4 כללים חמים לכתיבה שיווקית" בשבוע שעבר, פנתה אלי מטפלת ברפואה סינית, ששאלה אותי שאלה פשוטה, לכאורה: "אני קוראת את ההדרכות שלך לכתיבת תוכן, ולומדת המון. אבל אני מוכרחה לשאול: איך אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן יכולה באמת לעזור לי להביא אלי מטופלים"? זו שאלה נכונה. נורא אהבתי את השימוש שלה במילה "אסטרטגיה", שהראתה בבירור כי היא נמצאת כבר בשלב גבוה של הבנת ערך השיווק המבוסס על תוכן.

בקיצור, כמעט הכתרתי אותה כשאלת המיליון דולר!!!

התשובה היא, שבמשך שנים התרגלנו לשיווק המסורתי של "דחיפת" מוצרים "לפנים" – ולא שהוא נעלם לחלוטין, אבל כיום כל חברה מובילה בתחומה וגם עסקים קטנים משווקים באמצעות תוכן.
ולמה?
כי זהו שיווק חכם יותר, מייצר תהליך ומערכת יחסים ארוכה ועמוקה עם הלקוחות שלכם – במיוחד בתחומי הבריאות. הוא בונה את הדיאלוג עם המטופלים הפוטנציאליים ומקרב אותם אליכם. הוא עושה זאת על בסיס של יצירת אמון ועניין.
איך זה קורה?
זה קורה כי חברות ועסקים, במיוחד בתחומי הפארמה והבריאות למדו, ששיווק זה קודם כל קשב ללקוח, ולצרכיו. כך, הם למדו להעניק ללקוחות שלהם תוכן בעל ערך, שבא לעזור להם ונותן להם כלים מעשיים-אמיתיים להתמודדות עם מצבים, לשיפור איכות חייהם, להרחבת הידע ולשליטה טובה יותר בבריאותם.
וכיוון שהענקת יידע היא חלק מה"אני מאמין" המקצועי שלי, החלטתי לכתוב למענכם 3 כללי בסיס לאסטרטגיית תוכן בריאותי מנצחת,
ברורים וקלים להבנה וליישום.

כלל בסיס # 1 לאסטרטגיית תוכן בריאותי מנצחת: "יש לי תשובה עבורך"
(או: יצירת מעורבות דו-כיוונית)

כלל בסיס # 1 לאסטרטגיית תוכן בריאותי מנצחת: "יש לי תשובה עבורך" הבה נודה, הביקוש למידע רפואי-בריאותי כיום הוא עצום. אלא שהיכולת של רופאים, מטפלים ומומחים בתחומי הבריאות להעניק ידע אינה פשוטה.
מעבר להיות הידע שלכם מקצועי, איכותי ובעל ערך למטופלים, הוא צריך להיות גם בעל ערך חינוכי, ומתווה דרך. אחרת, בחיפוש אחד בגוגל, המטופל יכול להגיע בקלות לשורה של עובדות, גם אם לא בדוקות.
וכיוון שאנו כבר לא נמצאים במגרש המכירות המסורתי, ולא דוחפים מוצר או טיפול לפניו של הלקוח, צריך לייצר לו אפשרות לתגובה, לקשר, לשאילת שאלות ולקבלת תשובות.
כך אתם מייצרים חיבור נכון ואמיתי עם המטופלים שלכם. יתר על כן, גם אם לא קיבלתם פנייה, המטופלים שלכם, בוודאות, רואים ומודעים לדלת שפתחתם עבורם. זהו צעד בונה אמון, שמבסס את ההערכה ואת החיבור אליכם.

כלל בסיס # 2 לאסטרטגיית תוכן בריאותי מנצחת: "אכפת לי ממך" (או: שיווק באמצעות רגש)

כלל בסיס # 2 לאסטרטגיית תוכן בריאותי מנצחת: "אכפת לי ממך" או: שיווק באמצעות רגשכולנו חושבים ורוצים שיווק. ורצוי שיווק שיביא לנו – ומהר – מכירות. לא ככה?
כאשר מדובר בבריאות, כדאי ורצוי, לעצור לרגע. בצד השני יש לנו מישהו שסובל, שכואב, שמחפש מזור ובעיקר מחפש סמכות מקצועית אמינה וגם תומכת.
רוברט רוס, ממוחה בעל שם עולמי בתוכן שיווקי, טוען כי המפתח ליצירת אסטרטגיית תוכן בריאותי מוצלחת תלויה ביצירת אמון ומערכת יחסים עם המטופלים הפוטנציאליים. הבסיס לשני אלה מדגיש רוס, הוא הרגש.
הרגש?
שנים רבות התמקד התחום הרפואי בידע ומתן הנחיות למטופלים. כיום, התקשורת היא המרכיב מספר 1 בין המטפל למטופל. הצלחתה היא לא פעם הצלחתו של הטיפול כולו. שעל כן, מערכת יחסים המתמקדת בבריאותו של הלקוח, צריכה לבטא במסרים שלה איזון נכון בין הידע המקצועי לבין הבסיס הרגשי – שניהם הם מצרך מבוקש אצל הפציינטים שלכם.

כלל בסיס # 3 לאסטרטגיית תוכן בריאותי מנצחת: "לא רק מרשם"
(או: 
גם חברת תרופות היא "המטפל" שלי)!

כלל בסיס # 3 לאסטרטגיית תוכן בריאותי מנצחת: "לא רק מרשם" או גם חברת תרופות היא "המטפל" שלי!אני מזמינה אתכם להיכנס לאתר המדהים של חברת "פייזר" – Pfizer https://www.getold.com/.
"פייזר", האמריקנית, היא אחת מחברות התרופות הגדולות בעולם, המייצרת בין היתר טיפולים רפואיים לגיל השלישי.
מה עושה חברה בעלת עוצמה, המעוניינת לקדם ולמכור את מוצריה בשוק התרופות?
מציגה אותן בוודאי באתר…? ממש לא!
האתר"get old" ("להזדקן") פשוט חוגג את הגיל השלישי ומציג את שפע ההזדמנויות, הפנאי והכיף(!) שנפתחים לבני הגיל הזה – כל אלה, בלי לדבר מילה אחת על תרופות. האתר כן כולל המון טיפים לבריאות טובה ואיכות חיים בגיל הנפלא הזה. "get old" הוא בעיני תמצית ההוויה של השיווק באמצעות תוכן. ומדוע? כי הוא מקיים הלכה למעשה את "כלל # 2 לאסטרטגיית תוכן בריאותי, שלמדנו כבר.
אשמח לשמוע מכם, בעלי קליניקות, מטפלים ומטפלות יקרים, איך התרשמתם מ-get old""? האם קיבלתם השראה, רעיון או הברקה לקידום האתר או הדף העסקי הבריאותי שלכם? שתפו אותי ושמחו אותי!

נהניתם? הפקתם תועלת? שתפו עם חברים.
מעוניינים בתוכן שיווקי לעסק שלכם? לחצו כאן
וגם קבלו ממני במתנה את מדריך הבזק לכתיבת ניוזלטר:
https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=45378-11654159472-7131

אודות עין-יה גבע

עין-יה גבע היא מומחית לשיווק באמצעות תוכן, בעלת ניסיון של 25 שנה בכתיבה שיווקית,
עוזרת לבעלי העסקים, בכתיבת תוכן איכותי, אפקטיבי ובעל ערך למינוף השיווק והצלחת העסק שלהם.

השארת תגובה