4 כללים חמים לכתיבה שיווקית


מיהו הלקוח או הלקוחה שלכם? מה וכמה אתם יודעים על מה שבאמת מציק להם? לא, זה לא רק החורף, וההתכרבלות הטבעית שלנו בבית, שמרחיקים אותנו מהיכרות אמיתית עם הלקוחות שלנו (שגם הם מעדיפים לא פעם שיחה בטלפון על פגישה אישית).
לתחושתי, לפעמים אלה דווקא הכלים הדיגיטליים המשוכללים שזכינו בהם, ואשר השימוש הקל בהם הוא הנוטע בקרבנו את התחושה שכמו הכלי כך גם הלקוח נגיש, מוכר – למעלה מכל ספק.
איך אומרים? אם יש ספק – אין ספק?
כדאי שיהיה תמיד ספק, כאשר בודקים עד כמה אנחנו מודעים וערים ויודעים, בידיעה עמוקה, מיהו הלקוח שלנו ומה מציק לו באמת.
אז הנה 4 כללים חמים לכתיבה שיווקית (בחורף קר במיוחד שבו הלקוחות וגם אתם לא יוצאים מהבית)!!!

 

כלל חמים # 1: הכירו את הלקוח שלכם!

כלל חמים # 1: הכירו את הלקוח שלכם!מצחיק, לא? מי לא מכיר את הלקוח שלו?
אבל האם באמת אתם יודעים מיהו הלקוח שלכם? מה מציק לו – באמת?

מה הוא באמת מבקש?
כולנו מדברים על שיווק אפקטיבי, על תוצאות עסקיות ועל הצלחות כלכליות.
אין ספק שאלה מטרות-על בכל היבט של כל בית עסק, קטן, בינוני או גדול.

אבל השאלה הגדולה היא האם בכך יוכל הלקוח שלכם לחתום את חלום חייו?
כי בדרך אל החלום הגדול, קיימות אבני הדרך שהוא עובר ביחד אתכם. כל אחת כזו, אמורה לשחרר אותו מעוד משא, ולהקל עליו את המשך הדרך – אני, לפחות, מאמינה בתפיסת העולם השרותית הזו. אולי, כל שלב בשיווק העסק שלו הוא עוד זמן איכות עם משפחתו וילדיו? אולי, זאת המתנה הגדולה שאתם יכולים להעניק ללקוח שלכם?

חשבו על הלקוחות שלכם, על מה שהם באמת מבקשים, שאלו את עצמכם, מה החלום הגדול שלהם?

כלל חמים # 2: אז מה הלקוח שלכם באמת רוצה? למה הוא מצפה?

כלל חמים # 2: אז מה הלקוח שלכם באמת רוצה? למה הוא מצפה?מקובל לומר שהשיווק באמצעות תוכן הוא "שיווק ללא הפרעה", כלומר, ללא לחץ לקנייה.זו אסטרטגיית שיווקת שבאה קודם כל לכבד ולהעריך את הלקוח, וכך, לאפשר לו לקבל, למשל, מאמרים.
מאמרים?…
הוא בכלל מחפש… פינת ישיבה למרפסת…
נו, כן, אבל הוא לא ממש יודע האם לקנות רהיטי עץ? מתכת? פלסטיק? מה בכלל מתאים למרפסת המיוחדת שלו?
מאמרים על סוגי עץ, מתכת או פלסטיק, על סוגי בד או צבע, על עמידותם בתנאי מזג אוויר שונים, על טווח מחירים – כל אלה בוודאי יעניינו אותו, לא ככה? בוודאי! ועדיין לא מכרתם לו שום רהיט, אבל הענקתם לו מידע משמעותי וחשוב שיכול להפוך את הבחירה שלו מכישלון להצלחה – הענקתם לו מידע רלוונטי לתועלתו! עשיתם זאת באמצעות "תוכן בעל ערך", ובכך, תרמתם לו כלים מקצועיים שיאפשרו לו כעת לעשות בחירה מושכלת ונכונה. כך, זכיתם באמון, אמינות, הכרה במקצועיות שלכם – והכרת תודה.
שיווק באמצעות תוכן בונה את אמון הלקוחות שלכם והוא הדרך הקצרה ביותר כיום למכירה מוצלחת!

כלל חמים # 3: להפוך לאוטוריטה (או: למה שהלקוח שלך יאמין בך)?

כלל חמים # 3: להפוך לאוטוריטה (או: למה שהלקוח שלך יאמין בך)?בכלל חמים # 2 דיברנו על הלקוח שמחפש רהיטים למרפסת שלו. וכעת אני רוצה לספר לכם על ענת, חברתי, שביקשה למצוא פיזיותרפיסט/ית – מטפל או מטפלת שיעזרו לה להיפטר מכאבי הגב מהם היא סובלת.
היא חיפשה איש או אשת מקצוע שיתאימו גם לאישיותה המיוחדת. ענת היא קצת חסרת סבלנות ואין לה כוח להרבה דיבורים, כך ניסחה זאת.
המון המלצות הגיעו לענת מהמון חברים. טוב, לא מעט אנשים סובלים מכאבי גב. אלא שדווקא ריבוי ההמלצות הצליח לבלבל אותה. איך תדע במי לבחור?
היא הייתה מלאת חששות (וכאבים!). בשלב הזה, פתחה ענת את המחשב ובעזרת גוגל ידידנו גלשה בכמה אתרי פיזיותרפיה. "נראה לי שמצאתי מישהו מצוין", כך שמעתי אותה בטלפון. ענת היא אולי קצת חסרת סבלנות, אבל הסבל שלה, מתברר, לא הוביל אותה לקיצורי דרך ולהתפשרות. מאמר אחד באתר של פיזיותרפיסט, לימד אותה על גישה חדשנית לטיפול בכאב הספציפי ממנו סבלה. "כבר שוחחתי אתו בטלפון. איזה יידע יש לו וכמה הוא ענייני. כבר קבעתי טיפול ראשון"! מה מלמד הסיפור של ענת? הוא מלמד על הצורך של הלקוחות שלכם לא רק במטפל מומלץ, אלא באוטוריטה מקצועית, כדי שיהיו בטוחים, כי הם בידיים הטובות ביותר.

כלל חמים # 4: דברו עם הלקוחות שלכם בשפה שלהם

כלל חמים # 4: דברו עם הלקוחות שלכם בשפה שלהם:נכון. כולנו דוברי עברית. חלקנו – אפילו עברית רהוטה. לרובנו אין שום קושי להבין זה את ניסוחיו של ההוא. אנחנו זוכרים כמה מורים מעברנו ששפתם הגבוהה הייתה בסיס ללא מעט בדיחות שעפו בחצר בית הספר וגם כאלה שה"עברית קשה שפה" ליוותה אותם כל שנותיהם בכיתה.
אז מה זה אומר בעצם לדבר עם הלקוחות בשפה שלהם?
"שפה" היא לא רק כלי טכני להעברת מידע מאיש לאיש. היא לא רק "שפת אם" או "שפה זרה".
כי "שפה" היא קודם כל תקשורת, ותקשורת היא הכלי החשוב ביותר שלכם עם הלקוח שלכם. היום כשהלקוח פוגש אתכם לראשונה ברשתות – אם באתר הבית או בדף העסקי או בבלוג שאתם מנהלים, הוא "שומע" אתכם באמצעות המילה הכתובה. ממוצע השהייה של גולש באתר הוא 7 שניות – אם לא לכדתם את תשומת ליבו.
ואיך תעשו זאת?
כדאי שהתוכן שלכם, ייתן לו מענה, לא רק מקצועי, אלא גם נגיש וידידותי. כתיבה שיווקית היא זו שמנגישה את הידע שצברתם ואת ניסיונכם המקצועי אל הקוראים – הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. כשאתם כותבים, שימו את הלקוח שלכם לנגד עיניכם, חשבו עליו. חשבו על ה"מה" וה"איך" – מה אתם יכולים להעניק לו ואיך לכתוב את זה.

נהניתם? הפקתם תועלת? שתפו עם חברים.
מעוניינים בתוכן שיווקי לעסק שלכם? לחצו כאן
וגם קבלו ממני במתנה את מדריך הבזק לכתיבת ניוזלטר:
https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=45378-11654159472-7131

אודות עין-יה גבע

עין-יה גבע היא מומחית לשיווק באמצעות תוכן, בעלת ניסיון של 25 שנה בכתיבה שיווקית,
עוזרת לבעלי העסקים, בכתיבת תוכן איכותי, אפקטיבי ובעל ערך למינוף השיווק והצלחת העסק שלהם.

השארת תגובה