3 טעויות שעושים בעלי עסקים באתר שלהם

3 טעויות שעושים בעלי עסקים
הקמתם אתר אבל לא מגיעים לקוחות? העליתם תכנים, אבל לא קיבלתם תגובות? מתלבטים?
כבר לא בטוחים מה ואיך לכתוב?

השבוע נלמד על 3 טעויות שעושים בעלי עסקים בכתיבת תוכן לאתר החברה שלהם – ואיך להימנע מהן (וגם – לייצר תוכן שיעבוד בשבילכם ויביא עוד לקוחות לעסק)!

אז, לא כל אחד "נולד עם עט ביד", כמו שמקובל היה להתבטא בתקופת הטרום מחשב, תקופה, שבינינו, כבר נשמעת כמו "העת העתיקה"… רגע… מתי בכלל תפקדתי בלי מחשב? במקרה שלי, מתברר, זה היה עד אמצע שנות ה-80' כשעדיין תקתקתי כתבות עיתונאיות על מקשי מכונת "הרמס בייבי" ירקרקה. ספק אם המילה "הקלדה" הייתה בכלל קיימת בשפה. כולנו פשוט הדפסנו את כתבותינו, והרגשנו – אלופי עולם!

זה טיבן של מהפכות, שהן נוחתות עלינו בן יום, ועלינו "ללמוד ללכת מחדש" – עוד ניב שמבטא תהליך הסתגלות לשינוי, כואב לעיתים, שכל אחד חווה לפחות פעם בחייו. בעלי עסקים שמקימים אתר חווים, ביחד עם שמחת ההקמה, גם את תהליך הלמידה של קידום האתר שלהם ברשת. אם בעשור הקודם התמודדו בעלי אתרים עם האלוגריתם המתוחכם של גוגל ונזקקו למומחים בתחום, הרי בעשור הנוכחי הבשורה האופטימית היא שכל בעל עסק יכול לקדם את האתר שלו באמצעות התוכן – תוכן שהוא רלוונטי, בעל ערך, איכותי.

ולא, לא אמרתי שזה פשוט – כי גם כתיבת תוכן לאתר דורשת עדיין ידע ומומחיות. אבל, כן אפשר להימנע מטעויות, ובדיוק בשביל זה אני כאן, והפעם להיכרות עם 3 טעויות שזיהיתי אצל לקוחותיי בעלי העסקים, וגם גיליתי, שאפשר בקלות להימנע מהם בכתיבת תוכן לאתר.

טעות # 1: "אין לי זמן וראש לחשוב על רעיונות לכתיבה"
(וכשאני כבר מול המחשב – יש לי "בלק-אאוט")!

"אין לי זמן וראש לחשוב על רעיונות לכתיבה"

כמובן שאתם, כמו בעלי עסקים רבים, מתמודדים יומיום עם חלוקת הזמן.
זמן הוא כסף ורק הרעיון לקחת פסק זמן ולהתיישב מול האתר כדי לכתוב, כבר סוחט משאבים וגם – גורם לתסכול. ונניח, שכבר התיישבתם לכתוב, בדיוק עכשיו גיליתם שהראש שלכם ריק מרעיונות. אתם בוהים מול המסך ושום דבר לא צץ במוח. מוכר?!
התוצאה: האתר נשאר עם הטקסט שכתבתם לפני 10 חודשים, שכבר אינו רלוונטי, אינו בעל ערך לחברה או למוצר ספציפי ובוודאי שלא מביא כניסות לאתר. תתפלאו, שיטה בדוקה להימנע מתירוץ ה"אין לי זמן" ומטעות ה"בלק אאוט" וגרוע מזה – להאמין בקיומם, היא טכנית לחלוטין!  עצה שלי: עשו לכם מנהג קבוע:
אחת לחודש, ביום ובשעה שתבחרו, במקום שקט שבו איש לא יפריע לכם לשבת להתרכז ולכתוב(!). כן, לכתוב! אם זה לא ילך בפעם הראשונה או השנייה, לא תוותרו! בפעמים הבאות, תיווכחו להפתעתכם, שזה ממש קורה.
כדאי לדעת, שהכתיבה היא תהליך נרכש, אבל היא לא תגיע ללא מחויבות-על שלכם – המסומנת וסגורה ביום ושעה ביומן העבודה שלכם.

טעות # 2: "פשוט כתבתי על היתרונות של המוצר שלנו. זה הכי חשוב, לא"?

טעות 2 - פשוט כתבתי על היתרונותאין ספק שיתרונות המוצר הן מרכיב חשוב שצריך להופיע בתוכן האתר שלכם. אבל, האם לפני כן הגדרתם במדויק למי אתם כותבים?
מי הוא קהל המטרה שלכם?
זיהיתם מה התועלת שהוא מבקש להפיק מהמוצר שלכם?
איזה פתרון לצרכים או למצוקות שלו אתם נותנים?
והכי חשוב: האם התוכן שכתבתם הביא לכם מספיק לקוחות?
שיווק באמצעות התוכן הוא כיום טכניקה שיש לה כלים מוגדרים ויעילים, כאלה שהופכים את התוכן שאנו כותבים מאוסף של משפטים, הצהרות והמלצות, לתוכן אסטרטגי, שעובד בשביל העסק שלנו. תוכן איכותי הוא כזה שמביא לכם תוצאות במנועי החיפוש וגם בחשבון הבנק של העסק.

טעות # 3: "יש לנו דף עסקי בפייסבוק, האתר פחות חשוב, לא ככה"?

טעות # 3: "יש לנו דף עסקי בפייסבוק, האתר פחות חשוב, לא ככה"?

נכון שדף עסקי בפייסבוק הוא בהחלט חלק חשוב באסטרטגיית שיווק התוכן שלכם. אבל, האתר שלכם הוא ממלכתכם האמתית. הוא מספק לכם את היריעה הרחבה והמשמעותית של השיווק באמצעות התוכן.
בינינו, כמה כבר אפשר לכתוב בדף הפייסבוק? לא הרבה, נכון?
אבל קישור מהדף העסקי שלכם אל אתר העסק – זה כבר מעבר למרחב אחר, גמיש הרבה יותר.
ולמה?
כי קישור מדף הפייסבוק למאמר בבלוג שלכם, למשל, מאפשר ללקוחות הפוטנציאליים היכרות אמיתית עם היכולות שלכם. כאן נוצרת התחושה שפתחתם ללקוחות את דלת הבית שלכם. זה המקום שבו נוצר דיאלוג בלתי פורמלי וכר נרחב ליצירת אמון ביניכם לבין הלקוחות שלכם.
מה הם יקבלו כאן?
בבלוג אתם מציגים, לא רק את המוצרים, אלא בעיקר את הידע המקצועי ואת היכולת שלכם לזהות מה הלקוח צריך, למה הוא מצפה ומה הוא יקבל. כאן אתם בונים את המומחיות שלכם, מבססים עצמכם כאוטוריטה וממנפים את המוניטין שלכם.
ככלל, טעות לחשוב שחשיפה באמצעות כלי אחד היא מספקת. רצוי וצריך להרחיב את אפשרויות החשיפה של העסק שלכם, והיכן אם לא באתר הבית שלכם?
אז מה למדנו?
שכל "טעות" בכתיבת תוכן לאתר העסק, היא לא פעם פשוט הרגל שאימצנו, מתוך מצוקת הזמן וההחלטה "לא להחליט" לכתוב לאתר שלנו – ואיך להימנע מכל אלה, ולייצר תוכן שיעבוד בשבילנו ויביא עוד לקוחות לעסק!
אבל…
אם בכל זאת, אתם עדיין מתמודדים עם נטל הזמן… ואם אתם עדיין חשים שהתוכן שלכם לא עובד בשבילכם…תמיד אתם יכולים ליצור עמי קשר מהיר כאן
וגם לקבל  ממני במתנה את מדריך הבזק לכתיבת ניוזלטר:

https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=45378-11654159472-7131

אודות עין-יה גבע

עין-יה גבע היא מומחית לשיווק באמצעות תוכן, בעלת ניסיון של 25 שנה בכתיבה שיווקית,
עוזרת לבעלי העסקים, בכתיבת תוכן איכותי, אפקטיבי ובעל ערך למינוף השיווק והצלחת העסק שלהם.

השארת תגובה