3 הטעויות הקריטיות שמונעות מבעלי עסקים להרוויח כסף על ידי שיווק באמצעות תוכן (וגם: סוד אחד פשוט שילמד אתכם איך לתקן את זה)…


מחפשים את התוכן הרלוונטי שיחבר ביניהם לבין הלקוחות שלהם? 
רוצים לדעת למה כל כך חשוב להיות מודעים לדרך הכתיבה של התוכן שלכם? מעוניינים ללמוד כיצד להימנע ממוקשים מילוליים שיכולים להבריח את הגולש שלכם בתוך שניות?  במיוחד בשבילכם, כתבתי את 3 השגיאות הקריטיות  שיכולות להפריד בין כתיבה שיווקית מוצלחת לבין תסכול וכישלון.

3 הטעויות הקריטיות שמונעות מבעלי עסקים להרוויח כסף על ידי שיווק באמצעות תוכן (וגם: סוד אחד פשוט שילמד אתכם איך לתקן את זה)…

אלפי חברות ובעלי עסקים בעולם למדו בשנים האחרונות, כיצד לתת ערך שיווקי משמעותי לתוכן שלהם. בעצם, הם למדו כיצד לייצר תוכן שיהפוך להכנסה מלאה או חלקית לעסק שלהם. כולם למדו – ועדיין לומדים. בדיוק אותו תהליך שעבר (ועדיין עובר!) על קונצרנים בינלאומיים וחברות ענק, עובר היום על עסקים בינוניים וקטנים שלמדו לעבוד כמו הגדולים, ולגזור הצלחה בקנה המידה ובממדים שהתאימו להם.

בדרך להצלחה, עדיין קיימים הבדלים בין חברות ועסקים, בין אלה הנאבקים במצבי האטה במשק ובסיכון למיתון, לבין אלה שעשו "אקזיט" חלומי ומילאו את קופתם במיליוני שקלים / דולרים. בין חברות ההייטק – שם התהליך מהמו"פ ועד לשיווק והמכירות קצר יחסית – לבין חברות הביוטק, המקיימות מחקרים קליניים ארוכי טווח. כאן, לוח הזמנים, מהמחקר הראשוני ועד לאישור ה-FDA, הייצור, השיווק והמכירות – הוא ארוך הרבה יותר.

חברות ועסקים בכל התחומים מקימות אתרים או לפחות דף פעיל באתר החברה, גם עבור מוצר אחד. זו יכולה להיות תרופה מסוימת, זה יכול להיות טיפול ברפואה משלימה, זה יכול להיות כל מוצר שיש עניין לקדם אותו באמצעות מתן מידע שיעזור לקהל היעד שצורך אותו, ולפעמים תלוי בו.

בסופו של יום חברות ובעלי עסקים מחפשים את התוכן הרלוונטי שיחבר ביניהם לבין הלקוחות שלהם. זה כנראה קריטי הרבה יותר, כאשר מדובר בקהל יעד שהוא, בהגדרה: אנשים "סובלים" או "חולים". לכן, כל כך חשוב להיות מודעים לדרך הכתיבה של התוכן שלכם ולהימנע ממוקשים מילוליים שיכולים להבריח את הגולש שלכם בתוך שניות.

במיוחד בשבילכם, כתבתי את 3 השגיאות הקריטיות שיכולות להפריד בין כתיבה שיווקית מוצלחת לבין תסכול וכישלון.

טעות קריטית # 1: לחשוב ש"פשוט לכתוב" – זה מספיק

אתם ממש נהנים לכתוב. אתם מאלה שמספרים "אני תמיד כתבתי" – ואני מזדהה עם האמירה הזו לחלוטין. גם אני כזו. תמיד כתבתי. העניין הוא, שכל מה שכתבנו, והיה רב השראה, כזה, שנהנינו לכתוב, לא היה כתיבה שיווקית. זו לא הייתה הכתיבה שהופכת את הידע וההתמחות שלכם למנוף שיווקי שיביא לכם לקוחות. בשנים הרבות שכתבתם, כתיבה ספונטנית, ואולי אפילו מרתקת, לא הלקוח שלכם עמד לנגד אליכם.
לא כתבתם למענו, בשבילו או כדי להעניק לו מידע שיעזור לו.

טעות קריטית # 2: להתמקד בכתיבה (עליכם) במקום בלקוח

לא מעט מבעלי עסקים, עמם נפגשתי, הניחו לפני מספר דוגמאות לטקסטים שהכינו מראש. ניכר היה שהושקעו בטקסטים הללו שעות של עבודה, ניסיון לשמור על ניסוח תקין, שפה עשירה… אפשר היה בהחלט לזהות גם כישרון. אפשר היה בקלות להכיר את הכותב או הכותבת, ואפילו לחבב אותם, באמצעות התיאורים שלהם. אז מדוע הם הגיעו אלי? כי בסוף, כך אמרו, משהו לא עבד. ברור. כשהכתיבה עצמה הופכת למטרה העיקרית, איכשהו, נשכחת העובדה שפה צריך לדבר – או נכון יותר – לכתוב שיווק. כאשר הכתיבה היא-היא השחקן הראשי, הלקוח שקורא את הטקסט, קולט שלא הוא במרכז, לא בשבילו כתבתם.
מרקחת המילים, המושלמת והמשכרת הזו, לא העניקה ללקוח שלכם כלים להתמודד עם מה שמציק לו, עם הסיבה לשמה גלש באתר שלכם.

טעות קריטית # 3: לא להשקיע וללמוד, אבל להתייאש מהצלחות של אחרים

רוב האנשים, בתוכם גם בעלי עסקים וגם בעלי תפקידים בתוך חברות, מנסים לעשות הכול בכוחות עצמם – גם לכתוב. זה אומר, שבנוסף, לתפקידיהם המקצועיים או למשרה המוגדרת שאותה הם נושאים, הם התנדבו גם לכתוב לדף/ דפים באתר, לניוזלטר ללקוחות ועוד. מה כבר הבעיה? "על הדרך" ביום העבודה שממילא מסתיים מאוחר, הם כבר ישרבטו כמה משפטים. התוצאה: מה שהוערך מראש בהשקעה קטנה ובזמן קצר, מתברר כעבודה שלא ממש נגמרת, בגלל המון סיבות – אבל הסיבה העיקרית היא חוסר במיומנות בכתיבה שיווקית. בדרך כלל, זה הזמן שבו אתם ניגשים לבדוק מה קורה באתרי המתחרים. ושם – זה נראה לא רע בכלל… איך קורה ה"הוקוס פוקוס" הזה? מה הם עשו שאתם לא עשיתם?

נו, אז מה עושים?

יש לכם יידע ומומחיות בתחום עיסוקכם? אתם מכירים את הלקוחות שלכם? יודעים למה הם זקוקים? מבינים מה מציק להם? מה יכול לעזור להם?
פשוט, תתחילו לכתוב ללקוח שלכם – תנו לו פתרונות למה שמציק לו, ספקו מענה לצורך שלו, עזרו לו במה שהוא צריך. אתם הרי יודעים הכי טוב מה הוא באמת צריך.
ספקו לו את התמיכה הזו והוא יודה לכם.

אבל, אם בכל זאת, התאמצתם וניסיתם, אבל הכתיבה גוזלת מכם זמן יקר שאין לכם,
תמיד אתם יכולים ליצור עמי קשר כאן וגם בטל. 052-5360053

אודות עין-יה גבע

עין-יה גבע היא מומחית לשיווק באמצעות תוכן, בעלת ניסיון של 25 שנה בכתיבה שיווקית,
עוזרת לבעלי העסקים, בכתיבת תוכן איכותי, אפקטיבי ובעל ערך למינוף השיווק והצלחת העסק שלהם.

השארת תגובה