4 טיפים לכתיבת תוכן לאתר "מותאם לנייד"

האתר שלכם מותאם לנייד, אבל, האם גם הטקסטים שכתבתם מותאמים לנייד? האם הם ידידותיים ונוחים לקריאה?
אם הגולש שלכם לא תר בעיניו אחרי המשכה של פסקה מסוימת או אפילו משפט שפתאום 'נשבר'?

הנה 4 טיפים קצרים ויעילים שילמדו אתכם איך לכתוב תוכן, שגם יועיל ללקוחות שלכם וגם – יתאים לכל צג!

 

טיפ # 1 לכתיבת תוכן מותאם לנייד: כתבו משפטים קצרים וענייניים
כתבו משפטים קצרים וענייניים

כתיבה עניינית דורשת השקעה רבה יותר של זמן מאשר כתיבה רגילה. המטרה היא לתת למשתמש את מרב המידע במינימום גלילת מסך.

בדקו את הטקסט שלכם, האם הוא עומד בקריטריון הזה?

על צג המחשב אנחנו קוראים בקלות כמה פסקאות, אבל שימו לב, שאפילו פסקה אחת על גבי מסך הסמארטפון דורשת מאמץ הרבה יותר גדול.

הביא בחשבון כי הגולש מאבד די מהר את סבלנותו, מתעייף, והכי גרוע… עלול לנטוש ולחפש אתר אחר. כל אחד יודע את זה גם מניסיונו האישי. במובייל – משפטים קצרים יוצרים קצב ואנרגיה ומניעים לקרוא הלאה.

 

 טיפ # 2 לכתיבת תוכן מותאם לנייד: צרו כותרות קצרות ו"עוצרות"

צרו כותרות קצרות ו"עוצרות"
כותרת "משפעה" היא כותרת "עוצרת" – כזו שנוגעת רגשית, מפתיעה, מעוררת, והעיקר – מניעה לקרוא הלאה. היא כל מה שאינו שגרתי וצפוי.

שווה להקדיש זמן לכותרות, לא פחות מאשר לטקסט עצמו.

היזהרו מכותרות ארוכות – שהולכות לאיבוד במובייל. שימו לב לכך, כאשר האתר שלכם עולה לראשונה לסמארטפון ובדקו האם הכותרת לא "נשברת" או גולשת לעמוד הבא – קצרו (בלי כאבי לב) ותקנו. הישמרו מהתפרעות טקסטואלית, שעלולה להבריח את הגולשים שלכם.

 

 

טיפ # 3 לכתיבת תוכן מותאם לנייד: שימו בפתיח את המסר המשמעותי שלכם
שימו בפתיח את המסר המשמעותי שלכם
הגבלת המקום בצג הנייד שלכם קובעת גם את האילוץ הזה – אבל  זה לא בהכרח  כל כך גרוע. תמיד אפשר להפוך את הלימון הזה לתרכיז טקסט מרתק.
ללא הפריבילגיה של כתיבת מאות מילים ושלל פסקאות על מסך המחשב הגדול, כאן אתם צריכים לפתוח מיד בכמה שורות שגורמות לסקרנות –
שזה אומר: פתיח מבטיח, שלוכד את התעניינותו של הקורא.
מה שלא תעשו – היזהרו משעמום.
מה שמשתמשים במובייל רואים על המסך, לפני שצריך לגלול, חייב להיות כזה שיניע אותם לגלול ולא להתעופף בתוך שנייה אחת לאתר הבא שאולי יעניק
להם יותר נוחות בנראות.

 

טיפ # 4 לכתיבת תוכן מותאם לנייד: מינון מושכל בסוגי תוכן
מינון מושכל בסוגי תוכן
תוכן כיום הוא לא רק טקסט. הוא גם מצגות, גם וידאו ואפילו קבצי קול – תוכן כיום הוא כל דבר שמקדם את השיווק והמכירה שלכם.
יש גולשים שילחצו מיד על כפתור הווידאו, יש לעומתם שמעוניינים רק בקריאת טקסט – מה שמלמד על צורך בעריכה חכמה של האתר שלכם – במינון מושכל בסוגי התוכן שלכם. תמונות, למשל, תופסות הרבה מאוד שטח. כאשר מדובר באתר המותאם לנייד, יש לבדוק האם התמונה מעבירה את המסר שלכם והאם היא בהלימה מוחלטת לטקסט. האם היא מקדמת את המסר השיווקי שלכם?
אם לא מצאתם תמונה כזו, אל תבזבזו מקום. עדיף להכניס כאן עוד כותרת, עוד טקסט על עוד מוצר או שירות – והנעה למכירה.

• האם אתם עדיין מתלבטים?
• לא בטחים לגבי כתיבת תוכן לאתר שלכם?
• האם ניסיתם לכתוב, אבל זה לא פשוט?
• והאם מה שאתם עושים – לא מניב את התוצאות הרצויות?

אז יש לנו על מה לדבר – לחצו כאן

אודות עין-יה גבע

עין-יה גבע היא מומחית לשיווק באמצעות תוכן, בעלת ניסיון של 25 שנה בכתיבה שיווקית,
עוזרת לבעלי העסקים, בכתיבת תוכן איכותי, אפקטיבי ובעל ערך למינוף השיווק והצלחת העסק שלהם.

השארת תגובה