עיתון עובדים – גאוות יחידה והנחלת ערכי החברה

עיתון עובדים – גאוות יחידה והנחלת ערכי החברה

עיתון עובדים הוא הכלי ליצירת תקשורת פנים-ארגונית זורמת ושקופה, שביעות רצון וגאוות יחידה 

החבר יעקב היה עובד נאמן, מנהל יחידה בארגון שבו עבד כבר קרוב ל-20 שנה. איש יקר, אמרו המנהלים הבכירים, מקצוען אלף-אלף, רק מה, תמיד מסתובב עם איזו טענה, תמיד עם איזו ביקורת ובאופן כללי מפזר סביבו איזה חוסר נחת ויוצר אווירה עכורה. דוגמה זו עלתה בישיבת ההנהלה בה הוחלט על הפקת עיתון עובדים.

בשלב זה, הובילו עורכי העיתון תהליך חשיבה שבמרכזו עמד הצורך לקבוע באופן ממוקד ומוגדר את מטרות ההפקה של עיתון העובדים. מנהלי החברה דיברו על הנחלת חזון החברה, ערכי החברה, רצונם בהעברת מידע על פעילות כל המחלקות בארגון, כמו גם הצלחות החברה בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירות. במהלך הדיון עלה כי אכן לא תמיד קיים קשר בין כל המחלקות וכי עובדים במחלקה אחת, אינם מודעים לפעילות המחלקות האחרות והישגיהן.

תקשורת פנים-ארגונית לקויה היא לא פעם בסיס לאי שביעות רצון ולתחושת זרות וניכור בקרב העובדים. עיתון עובדים הוא אלמנט מאחד ומקשר בין כל חלקי הארגון. הוא כלי מצוין לחשיפת פעילויות שונות בחברה, ליצירת תקשורת פנים-ארגונית זורמת ושקופה. מנהלי החברה הסכימו כי הנחלת חזון החברה תלויה בתקשורת פנים ארגונית חיובית.

הנכס הגדול ביותר של החברה הם העובדים. השגת מטרות החברה תלויה לא מעט בהשקעה במוטיבציה של העובדים. מניסיונם של חברות וארגונים רבים עולה כי עיתון עובדים הוא כלי משמעותי לחימום מערכת היחסים בין ההנהלה לעובדים, לבניית גאוות יחידה ולשביעות רצון העובד. יצירת אווירה של שותפות מקצועית תורמת להתפתחות יחסי כבוד והערכה הדדיים בקרב העובדים ולקירוב לבבות בין ההנהלה לעובדים.

עיתון עובדים יכול אפוא להיות ראש החץ המוביל את התהליך החשוב של תקשורת פנים-ארגונית, בהיותו כלי לשיקוף וביטוי מהלכים חשובים בחברה, הן בתחום המקצועי והן במערכת היחסים בין כלל הגורמים בחברה. בשל כל אלה, עיתון עובדים הוא גם בעל תרומה משמעותית לטיפוח נאמנות עובדים.

נראה שלעיתון עובדים יש יתרונות רבים, אחרת קשה להסביר, איך מרגע שיש לחברה עיתון עובדים, כולם מעוניינים ליטול בו חלק. כולם רואים כבוד לעצמם לכתוב, להגיב, להתראיין או להצטלם עבורו. כולם מוכנים להשקיע מזמנם ולהתאמץ כדי שיצא גיליון רציני ומכובד, אך בעיקר לחוש את היותם חלק משמעותי בארגון.

זה בדיוק מה שקרה לחבר יעקב – שמונה כמובן להיות חבר מערכת.
ילאה הצג מלתאר את ההשקעה העצומה שהיה יעקב מוכן להשקיע ב"בייבי" החדש שהתגלגל לידיו – עיתון העובדים של הארגון. בטור קבוע שהוא כותב עד היום, הוא דואג תמיד לתאר את הישגי החברה ואת שותפות הדרך בין ההנהלה לעובדים. מדד שביעות רצון העובדים, אם לבדוק על פי החבר יעקב – זינק אל על!!!

אודות עין-יה גבע

עין-יה גבע היא מומחית לשיווק באמצעות תוכן, בעלת ניסיון של 25 שנה בכתיבה שיווקית,
עוזרת לבעלי העסקים, בכתיבת תוכן איכותי, אפקטיבי ובעל ערך למינוף השיווק והצלחת העסק שלהם.

השארת תגובה